Blog Pavla Kleina
Podnikatelské střípky aneb aby z podnikání nezbyly jen střepy.
Když začne klesat výkon…
U klienta začal významně klesat výkon, Protože jede v mnou nastaveném režimu denního sledování, stačily mi dva dny na hledání příčiny.Jeden den pokles, stane se.Dva dny, ALARM!Příčina?Pracovní spor dvou lidí přešel do intenzivního osobního boje.Postup, který jsem...
Raketový růst | Pavel Klein
Jak dokáže kariérní růst akcelerovat do růstu raketového.U klienta jsem vybíral lidi i na pozici recepční.Přišlo několik dam s různými zkušenostmi, prezentačními schopnostmi.Jedna dáma měla v sobě zvláštní jiskru na první pohled neviditelnou, která ji odlišovala od...
Pohádka o drakovi | Pavel Klein
Pohádka o drakoviŽil byl před pár desítkami let jeden můj klient, na jehož království se chystal krutý drak, v jehož několika hlavách se usadil jeho největší zákazník.Ze vzdálené země poslal ohnivou kouli se vzkazem:„Uděláme u vás třídenní hloubkový AUDIT!“Nic...
Z čeho těží moji klienti? | Pavel Klein
Z čeho těží moji klienti?Z mých zkušeností.Kdysi jsem se vydal zkolaudovat jednu ze svých staveb za účasti Stavebního úřadu.Standardně jezdil na kolaudace někdo z mého akvizičního týmu. Byl jsem na druhém konci republiky a stavba byla blízko, tak proč bych někoho...
Jak jsem přišel o významnou zakázku | Pavel Klein
🔴 Jednoho dne si mě pozval na jednání ředitel společnosti, která si nás objednala. Jel jsem v naprostém klidu a pohodě, protože jsme všechno zvládali, všechno fungovalo, nebyl problém, o kterém bych věděl.Na začátku jednání ředitel té společnosti řekl:„Podívejte...
Revolta ve firmě | Pavel Klein
Nikdy jsem ve firmách nepřistupoval ke kolegům a kolegyním dryáčnickým způsobem. Vždycky jsem se snažil firmy řídit tak, aby zaměstnanci byli spokojeni, podávali výkony, které potřebuju, současně dodržovali pravidla. Některé drobnosti jsem účelově přehlížel,...
Každý má dostávat jen informace, které potřebuje | Pavel Klein
Jeden z klientů neposlechl moji radu, aby nezveřejňoval ekonomiku mezi všechny zaměstnance. Celou dobu jsem radil jediné. Každý má dostávat pouze ty informace, které nutně potřebuje k výkonu své práce. To se týká všech od vrcholového managementu až po toho, který...
Jdu proti proudu | Pavel Klein
Jdu proti proudu.Nežádám své klienty o recenze. V mnoha případech žádám, aby mě vůbec (např. jako krizového manažera) nepředstavovali. Znejistí zaměstnanci, zákazníci i dodavatelé.Stejně tak v osobním koučinku majitelů a majitelek firem.Nemusí všichni vědět, že...
Čas na úřadování | Pavel Klein
Čas na úřadování mívám v neděli odpoledne.Za dobu mého podnikání jsem spotřeboval nebo dobarvil razítek „Zaplaceno“ již mnoho. Toto používám cca rok se znatelným opotřebením.Ve firmách často řeším dodržování platební kázně.Bohužel se u některých firem rozmáhá...
Zprostředkování obchodu | Pavel Klein
Další z podnikatelských střípků, tentokrát se vzpomínkou na zprostředkovávání obchodu. Pavel Klein...
Když se vlak rozjíždí… | Pavel Klein
🔴 U klienta se objevil takový nešvar, stagnace.Má velkou databázi klientů, ale nepracuje s nimi.PROČ? 🔵 „Přece po nás nechcete, abychom se ručně hrabali v databázích našich klientů a hledali jejich nákupní chování, to bude strašně moc práce“.🔴 „Ano, chci a ten čas...
Hodinový byznys kouč | Pavel Klein
Zamyšlení nad tím, jestli může fungovat hodinový byznys kouč podobně jako se prezentuje hodinový manžel. Sdílím s vámi zkušenost z jednoho hodinového setkání s klientem a vysvětluji svůj postoj k "pomoci za hodinu."Pavel Klein...
Důvěřuj, ale prověřuj | Pavel Klein
Přepadový kontrolní den u firmy, která mi roste pod rukama. Důvěřuj, ale prověřuj. Podnikání je nikdy nekončící proces rozvoje. Stagnace je první známkou možné blížící se krize. Tato společnost roste velmi dynamicky a o to více potřebuje modifikovat procesy a...
Tlak na zvýšení mzdy | Pavel Klein
Zvyšující se životní náklady lidí se zcela logicky promítají do tlaku na zaměstnavatele na zvýšení mzdy. Jenže, i zaměstnavatelé jsou pod tlakem zvyšujících se nákladů, byť například ceny energií klesly, ale ty klesly i zaměstnancům. V podstatě spojité nádoby. Jak...
Jeden místo tří zaměstnanců | Pavel Klein
Jedna z typických situací u klienta. Objevil jsem ve firmě klienta tři zaměstnance, kteří pracují zhruba na třetinový výkon. Ten výkon snad ani neodpovídá výši jejich mzdy. Co s tím? Jsou obsazená tři místa, nějakou práci zastanou, nicméně je to velmi slabý výkon....
Podnikatelské střípky: úspěch klienta | Pavel Klein
Když pracuji, tak chci, aby klient dosáhl úspěchu.Pozval si mě muž, který měl velké problémy ve firmě bez struktury, bez organizace. Bylo s podivem, jak ta firma mohla až doteď fungovat. Už při prvním sezení jsem zjistil, že chyba je v majiteli. Nízká sebedůvěra a...
Těžkosti podnikatele a fáze podnikání | Pavel Klein
Těžkosti podnikatele: inspirující video, které zlomilo všechny rekordy sledovanosti YouTube kanálu projektu V křesle byznysu | Pavel Klein!Video s názvem 'Těžkosti podnikatele a fáze podnikání' je dlouhodobě absolutním hitem a získalo nejvíce sledujících ze všech...
Podnikatelské střípky: investice do strojů | Pavel Klein
Co bylo dřív? Vejce nebo slepice? Co má být dřív? Jasná zakázka a potom stroj anebo napřed stroj a potom hledání zakázek? Odpovědí a možných řešení jsou desítky. Vždy záleží na zhodnocení míry rizika, sondáži trhu a pak se rozhoduji. Pavel Klein...
Obchodníci jsou zvláštní kategorie | Pavel Klein
Obchodníci jsou zvláštní kategorie.Obchodník má mít dostatek svobody, má mít vlastní invenci, iniciativu, ale taky má mít stanovené úkoly a cíle, kterých má dosáhnout.Zažil jsem několik případů, kdy obchodníkovi byly stanoveny cíle nesplnitelné. Obchodník v...
Úspěch jako hnací motor | Pavel Klein
Co je hnacím motorem lidí v mé branži? Podle mě úspěch firmy, která se na nás obrátí. Jak vidíte v grafu, klient se řítil do propasti. Naivní představa nařídit obchodníkům „běžte vydělat víc peněz“ je divnost, se kterou se kupodivu setkávám dost často. Ve fázi...
Podnikatelské střípky: rutina nejen v podnikání | Pavel Klein
Podnikatelské střípky, aneb aby z podnikání nezbyly jen střepy. Dnes téma rutina. Se Šárkou Novákovou jsme mluvili o rutině, o rutinních operacích, o mozku. Jak funguje mozek, co se v něm asi udává. Já jsem jí říkal, že pracuju převážnou většinu času v rutinním...
Kdy je uzavřen obchod? Pavel Klein
I po tolika letech budování kapitalismuse nám tady stále objevuje takový nešvar.Jeden z mých klientů do mého příchodu žil s vědomím, že obrat je hlavním kritériem úspěchu. Žil a málem dožil. „Podívejte se, jak nám roste obrat, ale kapitálové rezervy se...
Nepatřím k těm, kteří neudělají nikde chybu | Pavel Klein
Nepatřím k těm, kteří neudělají nikde chybu. Jsou lidé, kteří se prezentují tak, že všechno vychází, všechno je stoprocentní. Ale já se ke svým chybám klidně přiznám. Udělal jsem chybu ve výběru manažera. Reálný příběh jsem natočil tak, jak jsem to v té chvíli...
Nabírání nových společníků do byznysu | Pavel Klein
Nabírání nových společníků je většinou spojeno s rozšiřováním podnikání, se situacemi, kdy už třeba podnikatel nestačí sám na svůj byznys.A já bych rád svoji úvahu začal tím slůvkem TŘEBA. Jestli „třeba“ potřebuji toho společníka, jestli ho doopravdy mít musím.Z...
Co dělat, když majitel “psychicky odpadne?” Pavel Klein
Dostávám se i do firem, kde manažer nebo majitel z nějakého důvodu psychicky odpadne.Bývá to v situaci, kdy může být firma v krizi nebo se neposunuje podle jeho představ. Nebo je na manažera vyvíjen velký tlak z několika stran a přestává být...
Nevidomí řidiči za volantem aneb Proč se nedotknout dopravy?
Ohlédněte se s námi za akcí spolku Nevidomí za volantem v sobotu 3. 6. 2023 v Panenském Týnci. Spolek připravuje motoristické zážitky pro komunitu nevidomých a slabozrakých.
Zamyšlení: Propouštění zaměstnanců | Pavel Klein
Propouštění zaměstnanců je vždy citlivá věc. Něco jiného je, když je nutné u mých klientů propustit zaměstnance z důvodu úspory, šetření nákladů. Tam nelze jinak. To je moment, kdy se firma dostává do krize nebo je těsně před ní. Musí šetřit náklady nebo si...
Zamyšlení: po dobrém nebo po zlém? Pavel Klein
Existují stovky způsobů, jak pracovat s lidmi.Po dobrém, po zlém a něco mezitím.Neexistuje žádný univerzální způsob, kterým by se dalo řídit. Vždy je to kombinace obého. Je to cukr a bič, je to spojování těchto způsobů.Já pracuji způsobem, že se snažím lidi...
Zamyšlení: první hádky | Pavel Klein
Rozhádání přijde ve dvou situacích.Když peníze jsou a když peníze nejsou. Podnikání s kamarádem je nikdy nekončící téma.Na začátku je velké nadšení a to je dobře.Ale z toho nadšení by měla vzejít přesně daná pravidla, která pomohou v situaci,...
Z praxe a tabule: mimořádné odměny | Pavel Klein
Pro manažera je úspěch, když člověk v jeho týmu odvede mimořádný výkon výrazně nad rámec jeho povinností.Je to jeho tým a on sklízí úspěch u vedení. Vybral si dobré lidi. V euforii z mimořádného výkonu správně udělí mimořádnou odměnu kolegovi/kolegyni.S radostí...
Jak může barevná diagnostika zkrátit cestu ke klientovi | Radovan Vaculík
Radovan Vaculík představuje barevnou asociační diagnostiku, která nahradí mnoho hodin sezení, konzultací a otázek. Tématem rozhovoru je i trh práce obecně.
Epizoda 1: Metoda rozevřených nůžek
Jak rychle a efektivně zjistit povědomí majitele firmy o ekonomické situaci ve společnosti? Třeba pomocí metody rozevřených nůžek. Je to metoda poměrně jednoduchá a umožní mi zjistit, jaké informace o firmě má majitel k dispozici, jak s nimi umí pracovat. A...
V křesle byznysu
Pavel Klein
775 443 059
Fakturační údaje:
Vnitřní 13
602 00 Brno
Registrován v živnostenském rejstříku.
Plátce DPH.

2021 | Všechna práva vyhrazena