Blog Pavla Kleina
Podnikatelské střípky aneb aby z podnikání nezbyly jen střepy.
Kdo hází kameny | Pavel Klein
Pohádky mají mít šťastný konec.Příběhy odráží realitu.Realitní pohádka je tedy protimluv, protože se netýká realit, ale reality.Zaměstnanci jako obětaví srdcaři táhnou úspěch firmy na vrchol hory.Jejich motivace je dýchání pro firmu a samozřejmě mzda. Na svých...
Zmrtvýchvstání patří k Velikonocům i podnikání | Pavel Klein
Podnikal jsem víc jak 30 let. Za tu dobu logicky jsem stoupal, ale i padal.Měl jsem úspěšnou firmu a rozhodl jsem se přibrat do firmy společníka.Vyloženě sociální gesto z mé strany. Podnikal a nezvládnul to.Peníze do firmy nepřinesl, protože žádné neměl, a hlavně...
Co mají společného podnikání a rychlá jízda? | Pavel Klein
Jak neuklouznout v podnikání?Když už se to stane, jak rychle vstát?Jak se opět rychle a s úsměvem rozjet?To vše uvidíte v tomto videu.Říká se, že se dá tvořit za pochodu.Já to zkusil za jízdy a jde to ztuha.Jen úsměv na konci mně neztuhnul, protože vím, jak se z...
Smírný rozvod dle plánu | Pavel Klein
Dokážete si představit, že královsky platíte člověka za to, že nebude nic dělat? Já nejen, že představit, ale udělal jsem to a bylo to úspěšné.Tak jak to v byznysu bývá, každý zná někoho a ten zase někoho…Seznámil jsme se s člověkem, který měl zajímavé kontakty,...
Z praxe a tabule: o věstecké kouli
Pokud bych měl věšteckou kouli, líně bych se povaloval v Karibiku.Dobrý obchodník takovou malou věšteckou kouli mít musí.Z obecných informací v jeho segmentu a predikcí vývoje lze usuzovat, kam a jak se bude trh vyvíjet.Top jsou vizionáři. Ti ale nemusí být vždy...
Mladí nebo staří? Kdo hůř reaguje na krizi? Pavel Klein
Reagují na krizi v podnikání jinak mladí a jinak dříve narození?Jak to vnímáte?Jak to vidím já? Poslechněte si.Pavel Klein https://www.youtube.com/watch?v=F12hqYHXUTk Potřebujete najít správný směr v podnikání? Od toho jsem tady! Cítíte se ve vašem byznyse tak...
Kdo nekrade, okrádá rodinu? Pavel Klein
V dobách temna se vžil názor: „Kdo nekrade, okrádá rodinu“.Tehdy se okrádal stát (pamatujeme my všichni dříve narození).Kdo krade ve firmě, je také prachsprostý zloděj s tím rozdílem, že okrádá méně lidí, ale s mnohem větším individuálním dopadem.Pocítí to majitel...
Vše zařídí mocná ruka trhu? | Pavel Klein
Stále slýcháváte, že vše zařídí mocná ruka trhu.Kdo nebo co je trh?To jste vy, vaši zákazníci a dodavatelé.Čekat na ruku trhu mocnou nebo pomocnou?To byste se mohli učekat.Předpažte a uvidíte kde hledat ruce trhu, jsou to ty vaše.Aktivní prací s dodavateli se nůžky...
Pevně nastavená struktura nebo rituály? | Pavel Klein
Protože nemohu, a hlavně nechci, hovořit o svých aktuálních klientech, tak se vracím do daleké historie a vždy bez identifikace společnosti.Firma neměla nastavenou strukturu, ale za to pevně nastavené rituály.K jednomu z nich patřily porady.Všichni přečetli stále...
Proč se občas mračím? | Pavel Klein
Mračím se.Mračím se, když mi někdo řekne, že jde podnikat s kamarádem.Myšlenka jít podnikat s kamarádem se může zdát jako fajn nápad. Známe se přece od školy, nemůžeme si nic udělat, naopak nám to spolu docela klape, tak do toho jdeme.Ze své vlastní zkušenosti se...
Povídání o podnikání s Pavlem Kleinem | live stream
„Čekáme, abychom spěchali, spěcháme, abychom čekali“. Čas atomových hodin měří čas nejpřesněji. Všem stejně, podnikatel, nepodnikatel. Podnikatelský čas se od času atomového liší. Kolečka podnikatelských hodin se mohou zadrhávat a je třeba je promazat. V horším...
Jaký je první krok z krize v podnikání? | Pavel Klein
Říká se. „Ráno moudřejší večera.“Majitel firmy v krizi má těžké spaní, bojuje o přežití.Večer i noc plná emocí a přemýšlení jak dál.A ráno:„CINK, musím rychle něco udělat pro zvýšení prodeje a zvýšit zisk, ale to bude trvat. Přežiju?Co mě to bude stát. Čas, Peníze?...
Přišel jsem z vás vytěžit informace… | Pavel Klein
„Pane Kleine, přišel jsem z Vás vytěžit informace,“říká obchodník, kterého za mnou poslal klient.Potlačit mé ego bylo důležité pro načtení jeho schopností, ale jen dočasně :-).Předal jsem mu jen několik základních dat, nic zásadního.Lebedil si, že tak jednoduše...
Ztratila se slušnost? | Pavel Klein
Stále něco ztrácím,tu čepici,tu pero,tu myšlenku,ale tentokrát postrádám něco důležitějšího...Poslechněte si video.Pavel Klein https://www.youtube.com/watch?v=0RshZqxlXgo&t=19s Odhalte tajemství dlouhodobého úspěchu: Ponořte se do hloubky podnikatelských...
Jak pracovat s klientem, který dostal mentoring nařízením? | Pavel Klein
Jak jsem pracoval s manažerem,kterému byznys mentoring nařídil majitel proti jeho vůli.„Víte, pane Kleine, já Vás vůbec nepotřebuji, o byznysu vím vše. Mám to nařízené od majitele, a tak si jen odškrtněte, že jsem tady byl a dostanete zaplaceno“.Super úvod schůzky....
Poučení z chyb a analýza | Pavel Klein
Někteří z mých klientů hned na startu roku při první poradě nastavují finanční plány, objemy výroby, výhledy a přání. Není to špatně, je to důležité.Já ještě před stanovování plánů na tento rok předsazuji poučení z chyb a jejich analýzu. Teprve na tomto základě lze...
Můj vánoční příběh | Pavel Klein
Před mnoha lety jsem stavěl věže a instaloval technologie pro mobilního operátora, nynější Vodafone. Měl stanovený termín spuštění sítě na 6. 1., jinak byl pod pokutou, kterou smluvně přenesl na nás, na dodavatele. Rychlost výstavby byla obrovská. Jeli jsme naplno...
Jak jsme s klientem přišli o vzájemnou důvěru | Pavel Klein
Pracoval jsem s klientem na restrukturalizaci firmy.Zásadním problémem byl top manažer, který nepředával zásadní informace majiteli a po mém příchodu byl velmi překvapen, že já je, po schválení majitelem, vyžaduji.Vládl strachem, báli se jej zaměstnanci i...
Jak navazuji vztah s úplně novým klientem? | Pavel Klein
“Pavle, jakým způsobem navazujete vztah s úplně novým klientem?“Přišel mi před časem dotaz od Františka:„Jak si získáváte jeho prvotní důvěru, když o vás ví jen to, že byste měl být dobrý ve svém oboru, ale jistý si tím ještě není?“Moje zkušenost?Je to prvním...
Kostlivci ve skříni | Pavel Klein
Hned na první konzultaci s novým klientem vypluly zásadní problémy,které v budoucnu firmu významně ohrozí.Sami si svým laxním přístupem vyrábí kostlivce a strkají je do skříně. Nejen, že Zombie v nevhodný čas zaútočí, ale i pečlivé utajení kostlivců zabere...
Jak řešíte “nerušit, nevstupovat?” | Pavel Klein
V excelu jsem nenašel vzorecna druhou mocninu příkazu NERUŠIT.S klientem jsme společně vyjednávali s budoucím zákazníkem a úspěšně.Rozkaz na recepci zněl jasně: „NESMÍ PROJÍT!“Recepce druhou mocninu příkazu NERUŠIT našla mimo excel,ve vtipných vodách....
Mentoring na 20 minut | Pavel Klein
Dnes je všechno řečeno ve videu.Krásný den, Pavel...
Když začne klesat výkon…
U klienta začal významně klesat výkon, Protože jede v mnou nastaveném režimu denního sledování, stačily mi dva dny na hledání příčiny.Jeden den pokles, stane se.Dva dny, ALARM!Příčina?Pracovní spor dvou lidí přešel do intenzivního osobního boje.Postup, který jsem...
Raketový růst | Pavel Klein
Jak dokáže kariérní růst akcelerovat do růstu raketového.U klienta jsem vybíral lidi i na pozici recepční.Přišlo několik dam s různými zkušenostmi, prezentačními schopnostmi.Jedna dáma měla v sobě zvláštní jiskru na první pohled neviditelnou, která ji odlišovala od...
Pohádka o drakovi | Pavel Klein
Pohádka o drakoviŽil byl před pár desítkami let jeden můj klient, na jehož království se chystal krutý drak, v jehož několika hlavách se usadil jeho největší zákazník.Ze vzdálené země poslal ohnivou kouli se vzkazem:„Uděláme u vás třídenní hloubkový AUDIT!“Nic...
Z čeho těží moji klienti? | Pavel Klein
Z čeho těží moji klienti?Z mých zkušeností.Kdysi jsem se vydal zkolaudovat jednu ze svých staveb za účasti Stavebního úřadu.Standardně jezdil na kolaudace někdo z mého akvizičního týmu. Byl jsem na druhém konci republiky a stavba byla blízko, tak proč bych někoho...
Jak jsem přišel o významnou zakázku | Pavel Klein
Jednoho dne si mě pozval na jednání ředitel společnosti, která si nás objednala. Jel jsem v naprostém klidu a pohodě, protože jsme všechno zvládali, všechno fungovalo, nebyl problém, o kterém bych věděl.Na začátku jednání ředitel té společnosti řekl:„Podívejte se,...
Mezi vysokoškoláky ve Zlíně | Pavel Klein
Už si nedokáži ani představit být na delší čas bez mobilního telefonu.Studenti si nedokáží představit ani krátký čas bez mobilu.Přesto se nám tento generačně rozdílný pohled podařilo překonat.U mě to bylo zcela automatické, protože jsem při přednášce na Fakultě...
Revolta ve firmě | Pavel Klein
Nikdy jsem ve firmách nepřistupoval ke kolegům a kolegyním dryáčnickým způsobem. Vždycky jsem se snažil firmy řídit tak, aby zaměstnanci byli spokojeni, podávali výkony, které potřebuju, současně dodržovali pravidla. Některé drobnosti jsem účelově přehlížel,...
Každý má dostávat jen informace, které potřebuje | Pavel Klein
Jeden z klientů neposlechl moji radu, aby nezveřejňoval ekonomiku mezi všechny zaměstnance. Celou dobu jsem radil jediné. Každý má dostávat pouze ty informace, které nutně potřebuje k výkonu své práce. To se týká všech od vrcholového managementu až po toho, který...
E-shop a on-line marketing | Stanislav Vavřík a Pavel Klein
Záznam on-line vysílání! Hostem byl Stanislav Vavřík, který se zabývá strategickým online marketingem zaměřeným nejen na eshopy.
O navrhování šatů pro úspěšné ženy | Eliška Tomková
Eliška Tomková je módní návrhářka, zakladatelka značky Elisha a majitelka salonu. Už více než dvacet let voří luxusní limitované kolekce a modely na zakázku.
Co je pro firmu nejlepší z pohledu interim manažera? | Jiří Jemelka
Jiří Jemelka je zakladatel a výkonný ředitel společnosti J.I.P. pro firmy (JPF). Poskytuje vysoce specializované služby v oblasti řízení firem formou interim managementu.
Jak neplavat v marketingu na LinkedIn | Radka Legerská, Pavel Klein | online vysílání
V pondělí 25. dubna se uskutečnilo online vysílání Pavla Kleina s Radkou Legerskou, marketerkou, copywriterkou, odbornou lektorkou a mentorkou.
V křesle byznysu 20: Posttraumatický stav ve firmě
Představte si situaci, kdy firma dostane významnou zakázku. Od managementu se vyžaduje zvýšení výkonu, vyjití z komfortní zóny. Celý management startuje, musí být progresivní. Co se stane potom?
Jak se poučit z chyb a vybudovat úspěšnou firmu? | Jiří Janouš
Jiří Janouš je jednatelem společnosti J. A. Clean, která se zaměřuje na značení a rekonstrukce podlah v průmyslu a logistice. Rozhovor o firmě, zaměstnancích, růstu, autenticitě i pravdě.
V křesle byznysu
Pavel Klein
775 443 059
Fakturační údaje:
Vnitřní 13
602 00 Brno
Registrován v živnostenském rejstříku.
Plátce DPH.
2021 | Všechna práva vyhrazena