Barevná diagnostika v přímém přenosu | Radovan Vaculík a Pavel Klein | online

“Osm barev a 336 možných variant reakcí na jedno konkrétní slovo nebo vizuální objekt. To je barvově asociační metoda (CA method), která měří vzory chování pomocí barvové škály. Oproti tradičním dotazníkům a průzkumům umí vyvolat odezvu, která nemůže být vědomě ovlivnitelná.”

Poslechněte si záznam online vysílání v pátek 18. února ve 20:00 na zoom a Facebooku.

Hostem byl Radovan Vaculik, lektor, konzultant, headhunter a majitel vzdělávacího projektu TAROC Consulting.

Radovan se věnuje školení obchodních, manažerských a prezentačních dovedností. Pracuje v oblasti personalistiky – pomáhá firmám s výběrovými pohovory, dělá konzultace v bilanční diagnostice kompetencí.

Jaká byla témata rozhovoru? Především barevná diagnostika kompetencí CA Method. Mluvili jsme o tom, jak tuto diagnostiku zakomponovat do výběrového řízení, jak motivovat zájemce o práci k jejímu absolvování, jak s ní pracovat.
Radovan nás vzal dovnitř testu a můžete vidět, jakým způsobem se s barvami pracuje. Co bylo ale nejzajímavější a nejužitěčnějí, tak to byl reálný výstup konkrétního případu, popis toho, co diagnostika umí a vidí a jak se s tím dá pracova.
Radovan dokonce prohlásil, že je to poprvé, co takto veřejně prezentuje výsledky diagnostiy a bere veřejnost dovnitř.

Ke sledování a poslechu zve Pavel Klein

Radovan Vaculík

Radovan je jednatelem společnosti TAROC Consulting s.r.o..

Od roku 1991 se věnuje přímému prodeji – nejprve z pozice obchodníka, později jako lektor a kouč. Nabízí především školení obchodních, manažerských a prezentačních dovedností. Pracuje v oblasti personalistiky – pomáhá firmám s výběrovými pohovory, dělá konzultace v bilanční diagnostice kompetencí, působí jako headhunter.

+420 603 114 437, info@taroc.cz

http://www.taroc.cz/, camethod.com/cz/

CA method je kombinovanou projektivní technikou využívající kalibrované soubory slov a vizuálních objektů (30-150 slov nebo vizuálních objektů) a paletu osmi barev uspořádaných v kruhu. Jde o 8 různých barev, které se liší svým přesně měřitelným vlnovým rozpětím, a které tvoří základ tzv. Malého Lüscherova barvového testu – viz. odkaz. Číselné označení každé barvy (dle Lüscherova barvového testu) zůstalo zachováno, umožňuje jednodušeji a počítačově zaznamenávat konkrétní reakce (odpovědi) lidí na dané podnětové slovo nebo vizuální objekt. Ke každému podnětovému slovu nebo vizuálnímu objektu jedinec vybírá 3 barvy, přičemž jde o nucenou volbu z hlediska pořadí (není možno volit jednu a tutéž barvu vícekrát).

Takto vzniká 336 možných variant reakcí (barvových trojkombinací) na jedno konkrétní slovo nebo vizuální objekt. Využít takto vytvořený nástroj pro zjišťování reakcí člověka je možné na základě doložené existence tzv. asociačních oblastí, ve kterých leží historicky pojmenované Brocovo motorické a Wernickeovo senzorické centrum řeči viz. odkaz. Inovace barvového testu a barvových asociací umožňuje zaměřit se na různé oblasti lidského chování a prožívání. CA method v sobě spojuje výhody obou těchto metod. Zároveň zaujímá interdisciplinární přístup – respektuje současné empirické poznatky řady vědeckých a mezioborových disciplín např. z psychologie, biologie, fyziky, sociologie, neurovědy, sociální psychologie apod.

CA method měří sociálně psychologické spektrum postojů, včetně jejich realizační síly – nejen to, co si lidé myslí a čemu dávají přednost (hierarchie hodnot), ale rovněž i to, jestli své postoje budou skutečně realizovat ve svém chování, jak zdařile a v jakém časovém horizontu. Měří dynamiku funkčních procesů vědomí, měří postoje, tedy komplexní celky ve vědomí (jednotlivce či skupiny). Diagnostika (sběr dat) probíhá pomocí počítačového programu.


MENTORING:

Dopřejte svému odnikání individuální byznys mentoring. vy t s

KONZULTACE:

Váháte, jakou cestou se v podnikání vydat? Poskytnu vám nezávislý pohled a 30 let zkušeností v rámci individuální konzultace.

POZNEJME SE:

Jmenuji si Pavel Klein a jsem byznys mentor, lektor, konzultant a krizový manažer. Nahlédnutí do mého soukromí a dalších aktivit.

ROZHOVORY:

Na webu projektu najdete přehled epizod – podcastů a rozhovorů. K poslechu je jich několik desítek.

ZŮSTAŇME V KONTAKTU:

Rád se s vámi propojím na LinkedIn. Osobní i pracovní drobnosti sdílím i na Facebooku a nárazově na Instagramu.

ČLENSKÁ SEKCE:

Staňte se součástí členské sekce projektu V křesle byznysu a můžete čerpat informace z reálých příběhů z byznysového prostředí, rozhovorů a online vysílání.