V neziskovce prodávám dobrý pocit | Jana Hamplová

„V neziskovém sektoru není obchod jako takový. Je tam fundraising. Vymýšlím způsoby, jak dát vědět, že naše práce má smysl a že ten dobrý pocit za to stojí,“ říká Jana Hamplová, ředitelka organizace Neposeda. Je programátorka, manažerka, stratég a lídryně všech Neposedů.

Pořad je sponzorovaný, rádi bychom touto cestou podpořili projekt Neposeda. Celý rozhovor si můžete poslechnout tady:

“Být tady, kdyby se něco stalo, ne až se to stane.”

Jana propojuje technologie se sociální prací. Díky tomu je Neposeda unikátní technologickou sociální službou, jedinou svého druhu v Praze i Česku. Jana věří, že díky otevřenosti k inovacím mohou být sociální služby prestižním, smysluplným a skutečně funkčním povoláním, díky kterému se může zlepšit život všech.

Tématem našeho rozhovoru byly tedy sociální služby, ale také finance v neziskovém prostoru. Poměrně otevřeně jsme rozebrali možnosti financování a pozice donátorů.

O čem jsme si povídali?

✅ Je nezisková organizace byznys?

✅ O prodeji “dobrého pocitu.”

✅ Princip financování sociálních služeb a pozice donátorů.

✅ V jaké oblasti se Jana cítí užitečná a skvělá.

✅ Kdo je nejméně vděčný?

✅ Administraticní zátěž v sociálních službách.

✅ Jak se dá v neziskovém sektoru “obchodovat.”

✅ O evropských dotacích i milostivém létu.

✅ O práci jako radosti.

✅ O měřitelnosti úspěchů a etice v podnikání v sociálních službách.

Nenechejte si ujít rozhovor s Janou Hamplovou z organizace Neposeda.

Ke sledování zve Pavel Klein

Jana Hamplová je programátorka, manažerka, stratég a lídryně všech
Neposedů. Chce propojit technologie se sociálními službami, protože obojí je o
lidech a pro lidi. Stačí je umět chytře nastavit a využít vše, co technologie nabízí –
zkrátit a maximálně zjednodušit cestu pomoci a podpory. Jestli chtějí sociální služby
dobře sloužit lidem, musí být tam, kde jsou ti lidé. A lidé se zkrátka posunuli
k technologiím.

Do neziskové organizace Neposeda přišla Jana na pozici programátorky iOS a
Android aplikace pro onkologicky nemocné pacienty a jejich pečující v roce 2017. Do
vedení společnosti se dostala ten samý rok po šesti měsících práce. Bez zkušeností
ze sociálních služeb tuto organizaci vede již pátým rokem. Za svou dobu působení
stihla restrukturalizovat celou organizaci, z červených čísel se ztrátou 2 miliony korun
dostala neziskovou organizaci přes granty a fundraising do černých čísel. Zároveň se
jí podařilo rozšířit působení organizace ze tří městských částí na šest a nabídku
služeb rozšířila o témata housing first, o psychologicko-adiktologické centrum pro děti a
dospívající (převážně dívky které trpí body syndromem shaming, příjem potravy
(anorexie, bulimie, sebepoškozování, depresí a další problémy).Se začátkem pandemie COVID-19 její organizace identifikovala narůstající problém
ve čtvrtích, v kterých organizace působí. Na základě odmítnutí vysledovaného
problému začala Jana programovat a její nezisková organizace pilotně testovat
aplikaci pro vytěžování dat sociálních služeb. Neposeda z.ú. v tuto chvíli plně funguje
na prototypu, který Jana naprogramovala. Umí mapovat všechny potřebné indikátory
pro vykazování práce terénních sociálních pracovníků a příběhy převádět z příběhů
do hodnotitelných dat.

Jana Hamplová věří, že díky otevřenosti k inovacím mohou být sociální služby
prestižním, smysluplným a skutečně funkčním povoláním, díky kterému se může
zlepšit život všech. Těch, kteří sociální službu potřebují, i těch, kteří jsou „jen“ jejími
sousedy nebo kolemjdoucími svědky. „Nikdy totiž nevíte, na které straně ulice se
ocitnete“.

www.nezbeda.org

Jak můžete natočit rozhovor u nás? Jednoduše:

MENTORING:

Dopřejte svému podnikání individuální byznys mentoring.

KONZULTACE:

Váháte, jakou cestou se v podnikání vydat? Poskytnu vám nezávislý pohled a 30 let zkušeností v rámci individuální konzultace.

POZNEJME SE:

Jmenuji si Pavel Klein a jsem byznys mentor, lektor, konzultant a krizový manažer. Nahlédnutí do mého soukromí a dalších aktivit.

ROZHOVORY:

Na webu projektu najdete přehled epizod – podcastů a rozhovorů. K poslechu je jich několik desítek.

ZŮSTAŇME V KONTAKTU:

Rád se s vámi propojím na LinkedIn. Osobní i pracovní drobnosti sdílím i na Facebooku a nárazově na Instagramu.

ČLENSKÁ SEKCE:

Staňte se součástí členské sekce projektu V křesle byznysu a můžete čerpat informace z reálých příběhů z byznysového prostředí, rozhovorů a online vysílání.

V křesle byznysu Pavel Klein mentor podnikání kouč