Podnikatelské střípky: úspěch klienta | Pavel Klein

Když pracuji, tak chci, aby klient dosáhl úspěchu.
Pozval si mě muž, který měl velké problémy ve firmě bez struktury, bez organizace. Bylo s podivem, jak ta firma mohla až doteď fungovat. Už při prvním sezení jsem zjistil, že chyba je v majiteli. Nízká sebedůvěra a široké sociální cítění. Vlastně to dopadalo přímo na tu firmu a ona se mu rozkládala. Zjednodušeně řečeno, jemu z té firmy nezbývalo nic. Vše rozdal. Vše rozdával až do dluhů. Museli jsme se překlopit do práce s klientem přímo, nikoliv s firmou.

Už při prvním setkání mi bylo jasné, že jeho sebedůvěra není na nule, ale v záporných číslech. Během druhé schůzky už jsme pracovali na posílení jeho sebedůvěry. Ukazoval jsem cestu, jak postupovat dál, jak si ten život lépe uspořádat, než jsme se vůbec dostali k firemním strukturám. Při třetí schůzce už přišel klient naprosto jiný. Sebevědomý s obrovským poděkováním, že to, co jsme si řekli na prvních dvou schůzkách, mělo na něj velmi pozitivní dopad. Vše si promyslel, přehodnotil a začali jsme pracovat na změně struktury firmy a na postupech, které je tam nutné zavést. Práce s firmou, bude o něco déle trvat, nicméně přerod toho člověka z hromádky neštěstí v sebevědomého člověka, který tu firmu zachraňuje, udržuje a buduje dál, byl neskutečně rychlý.

Takhle jsem přišel o klienta, protože jsme skončili u páté schůzky a víc mě nebude potřebovat. Teď už si tu káru potlačí sám. A já jsem připraven kdykoliv pomoct. Nepatřím k těm, kteří natahují svoji práci u klientů jenom proto, aby si vydělali peníze. K mé práci potřebuji úspěch svých klientů.
Pavel Klein