Kdo chce Mustanga mít, musí se s ním sžít

Já potřebuji vnímat auto celým tělem. Nohy na pedálech v botách s tenkou podrážkou, zadel i záda přirostlá k sedadlu a jemné rukavice pro pevný, ale citlivý úchop volantu.
Mozek, který všechny tyto vjemy spojuje a snaží se v předstihu odhadnout, co v další vteřině auto udělá.

Pryč jsou ty doby, kdy Mustang mě pevnou zadní nápravu a zatáčky se proskotačil jako zdivočelý oslík.

Hned jak přišel model s víceprvkovým zavěšením přiřehtal do mé garáže. Tenkrát ještě bez magne ride tlumičů a větších úprav, ale změna jízdních vlastností byla obrovská.
Tento další kousek jsem už více vyladil do výkonu i aerodynamiky a opět o krok dál.
Hodně si musím rozmlouvat mu ještě přidat kompresor, který zvedne výkon nad 700 koní.
To už není jen na takové to malé domácí ježdění, ale na okruhové polítání s nutností karbon keramických brzd.

Pojďte se se mnou svézt na technický okruh Steel Ring v Třinci, na kterém občas testuji auta pro svoji radost.
Ukážu Vám chyby při průjezdu zatáčkami, které občas vidím na okreskách u pseudo závodníku se starým trojkovým BMW, výfukem větším než továrenský komín a
s řidičákem tak čerstvým, že plast na něm ještě nezatuhnul.

I když mám najeto už více jak 3 mil. km, z toho stovky tisíc km se sportovními auty, stovky motohodin off road ježdění a kilometrů na motorce nepočítaně,
stále se učím a pravidelně absolvuji jízdy na okru s instruktorem. Jen tak získávám větší jistotu a další zkušenosti. Nestydím se si nechat poradit od kluků, kteří jsou mladší než můj syn.

Na závěr uvidíte, z čeho se kameramanovi udělalo nevolno…

Kdo chce Mustanga mít, musí se ním sžít.
Pavel Klein