Výběr lidí do firmy | Pavel Klein

Firma, to jsou lidé.
Měřítkem úspěchu práce s lidmi ve firmě je z mého pohledu jejich výběr.

Nedávno jsem v jedné firmě přijímal všechny zaměstnance. Bylo potřeba udělat další nábor, protože firma se rozrůstala. Najali jsme si personální agenturu, a bylo zajímavé, že i lidi, které jsme oslovovali na základě jejich aktivních životopisů, nepřišli na pohovor vůbec, ani se neozvali. Lidé z vedení firmy byli připraveni je přijmout, ale oni nepřišli, byli nespolehliví.

Proč o tom píšu? Do té doby jsme personální agenturu nepotřebovali. Z těch lidí, které jsem najal, jich odešlo tak 10 %. A to odešli z našeho popudu, ne z jejich.

Od personální agentury jsem se dověděl, že je to nebývalý úspěch. Ale já to neberu jako úspěch, ale jako standard. Takhle by to mělo být. A jestliže kritéria přijetí a pohovory jsou dostatečně náročná, potom to množství odpadlíků je menší.

Uvědomme si, že každý člověk, kterého do firmy přijmu, stojí velké úsilí, aby se do pracovního procesu dostal. A jestliže já ho dva až tři měsíce budu učit, tak bere můj čas, bere čas ostatním. Chodí, ptá se, je to investice do toho člověka. Když neberu jeho výplatu, tak je to investice času ostatních do toho člověka.

Proto nastavuji kritéria přijetí a pohovory tak, že jsou náročné.
Získám ty nejlepší a práce s nimi ve firmě je pak mnohem snazší.

Pavel Klein