Vybarvi se 5. | VYHODNOCOVÁNÍ
Den pátý | VYHODNOCOVÁNÍ
Prémiové účty
Algoritmus a jeho fungování pro naši prezentaci
Statistiky
Social Selling Index
Video:
Záznam on-line vysílání? rozhovor s Pavlem Kleinem
NEZAHOĎTE ENERGII, KTEROU JSTE VLOŽILI DO LINKEDIN
Proměňte své znalosti, uveďte do praxe a
mějte mě k ruce, on-line nebo na telefonu!
Absolventům programu nabízím balíček konzultací na tři měsíce.
Každý měsíc jedna konzultace – to znamená posun, novinky, žhavé informace, zkoušení a další vybarvování. Vyzkoušíme nové formáty a v prosinci si troufneme i na live stream. Můžeme spolu vydat zpravodaj nebo zorganizovat událost.
Balíček tří konzultací nabízím za cenu 4 000 Kč nebo s měsíční platbou 1 500 Kč. Pokud Vás oslovil můj způsob nahlížení na LinkedIn, jeho fungování a souvislosti, zvu vás na další společnou cestu.
Bude mi ctí! Helena Hájková
Dobrý den,
v rámci e-mailové komunikace se dnes potkáváme naposledy. Zůstáváme ale v kontaktu:
– Trvale je aktivní skupina na LinkedIn, budu reagovat na všechny vaše dotazy!
– Do konce ledna 2023 máte k dispozici přístup na web ke všem materiálům a videím (a vše vám samozřejmě zůstává v e-mailech).
Hodně toho zaznělo a bylo napsáno a ještě mnoho dalšího už se do programu nevešlo. Výhodou LinkedIn je, že jeho tvůrci jeho funkce stále zdokonalují a upravují. Nevýhodou je, že to co jsme si tady řekli a napsali, už nemusí za měsíc platit.
Proto bych Vám ráda nabídla zůstat dál v kontaktu. Ze dvou důvodů – abyste dotáhli vše, co jste si předsevzali doplnit a zkusit, a taky proto, abyste měli až do konce ledna 2023 přísun novinek a informací ze světa LinkedIn.
Krásný den přeje Helena
Co se nikam nevešlo…
Tento překrásný obraz jsme společně skládali v programu VYBARVI SE | Podzimní restart na LinkedIn. Tak jako jednotlivé, na první pohled nesourodé, barvy daly dohromady obraz, tak i témata snad ukázala LinkedIn v jeho plné kráse a možnostech.
Čím víc se program blíží k závěru, tím víc mám poznámek, co bych vám ráda ještě napsala. Nechci vás zahlcovat a taky se spousta věcí denně mění. Najděte si někoho, koho budete sledovat, kde se necháte inspirovat. Nenechejte vyblednout zářivé barvy.
Propojení
V souvislosti s obsahem se často vedou debaty o tom, zda do příspěvků dávat nebo nedávat odkazy. Já bych vás chtěla inspirovat, abyste se na to podívali jinak.
LinkedIn by měl být součástí vaší cesty k zákazníkovi/klientovi. Na síti LinkedIn ho hledáte, poznáváte, získáváte si jeho důvěru a pak ho další komunikací vedete tam, kde skutečně prodáváte. A to je většinou web. Z tohoto pohledu tedy proč neodkazovat na web, když je to vaše důležité prodejní místo.
Sledujeme statistiky návštěvnosti na webu projektu V křesle byznysu. I z týdenních grafů jasně vidíme, že se návštěvnost zvýší po zveřejnění příspěvku. Taky tam jasně vidíme, že ze sociálních sítí je to právě LinkedIn, odkud přichází nejvíce lidí.
Koho jste zaujali?
Není tajemstvím, že nejvíc zákazníků a klientů se na LinkedIn rekrutuje z těch, kteří nikdy nelajkují ani nekomentují. Myslete na to, když budete posuzovat dosah vašich příspěvků podle viditelných hodnocení.
Na LinkedIn oslovujete všechny, i ty, kteří nejsou vidět a slyšet.
Speciální úkol programu
Pokud jste vstoupili do prostoru LinkedIn, určitě jste narazili na spoustu lidí, se kterými jste někdy už spolupracovali. Napište jim svoji referenci i na LinkedIn. Tam má zase jinou váhu a hodně tím pomůžete. Pomůžeme si vzájemně. Děkuji!
-
soukromé prohlížení – můžete si nastavit účet tak, že když si prohlížíte cizí profil, nepozná dotyčný, že jste to byl/a vy
-
přímé zasílání zpráv – některé uživatele bez účtu Premium nemáte jak oslovit
-
kdo si zobrazil váš profil – vidíte do historie, kdo si zobrazil váš profil a můžete s těmi informacemi pracovat
-
přístup k LinkedIn Learning – máte přístup k videím a informacím (v angličtině)
Social Selling Index
LinkedIn Social Selling Index (dále jen SSI) je číselné vyjádření toho, jak se vám na LinkedInu daří. Ukazuje vám, jak vaše aktivity na této profesní síti podporují prodej a jak si stojíte oproti jiným uživatelům z vašeho oboru.
Jde o bezplatný nástroj, díky kterému si každý uživatel LinkedInu může ověřit svou pozici na síti. Stačí kliknout na odkaz www.linkedin.com/sales/ssi. Pozor, aby se hodnota ukázala, musíte být přihlášení na LinkedIn.
Hodnota nad 60 se považuje už za dobrou. Mně se ji podařilo poslední dobou krásně zvýšit aktivitou ve skupině a vydáním Zpravodaje. Proč mít vyšší SSI? Čím vyšší SSI, tím vyšší doručitelnost vašeho obsahu na LinkedIn.
Social Selling Index stojí na čtyřech pilířích, které se měří samostatně. V každém můžete dosáhnout maximálně 25 bodů, jejich součet pak dává celkovou hodnotu indexu.
Tyto čtyři oblasti jsou:
- budování profesního brandu – hodnotí se správné a úplné vyplnění profilu, tedy zda máte profilovou fotku, vyplněnou pracovní historii, doporučení,
- vyhledávání relevantních kontaktů – měří se, jak vyhledáváte relevantní kontakty a využíváte placené nástroje jako Sales Navigator, který hledání nových spojení zefektivňuje,
- zapojení do dění na síti – sleduje se, zda vytváříte relevantní obsah užitečný pro vaše sledující, který vyvolává interakci uživatelů a diskuzi pod příspěvkem, hodnotí se dosah vašich příspěvků, kolik máte komentářů, reakcí a sdílení,
- budování pevných vztahů – hodnotí se, zda se spojujete s decision makery v oboru a jak odpovídáte na žádosti o spojení.
Zdroj: https://raynet.cz/blog/social-selling-index/#
Algoritmus na LinkedIn
Ráda bych tady na tomto místě ještě jednou zopakovala údaje o algoritmu. V textu jsou červeně označené odkazy, které doporučuji přečíst, pokud vás algoritmus zajímá. Já chci jen dodat, že algoritmus není všechno. Propojujeme se s lidmi a píšeme pro lidi.
Úspěch vašich příspěvků záleží do jisté míry na algoritmu sociální sítě. Jaká jsou přesná aktuální pravidla LinkedIn, neví nikdo. A ten, kdo ví, to musí držet v tajnosti. Cokoliv tady napíšu, nemusí platit zítra nebo za týden.
Dovolím si Vás nasměrovat na články Jany Bártíkové z Linked Akademie, která o algoritmu pravidelně publikuje. Přidávám odkazy na novinky z června a září 2022.
Zároveň připravuji aktualizaci podle nejnovějších poznatků!
Jana Bártíková píše: “Algoritmus je ohromně složitý vzorec, do které vstupuje spousta proměnných. Nikdy se nikdo nedozví, které a jak přesně. Ale rozhodující veličina je známá a další lze vypozorovat z výsledků publikovaného obsahu.
Rozhodující veličinou nového algoritmu je ČAS. Algo si „stopne“, kolik času je třeba k přečtení postu (shlédnutí) videa. A pak sleduje, kolik % z tohoto maximálního času příjemci obsahu jeho „konzumaci“ věnují. Čím vyšší procento, tím větší dosah.”
Na LinkedIn tvoříte obsah – příspěvky, a chcete, aby se vaše práce dostala k co největšímu počtu lidí. Aby vaše příspěvky měly dosah. Se znalostí algoritmu můžete tedy zvýšit dosah svých příspěvků a zaujmout své potenciální klienty a zákazníky (podrobnosti viz odkaz výše).
Statistiky na LinkedIn
Když začnete publikovat na LinkedIn, začnete sledovat dosah příspěvků, počet lajků a komentářů. Je však ještě jiné měřítko, které je dobré sledovat a vyhodnocovat. Zobrazení příspěvku konkrétními profesemi a zástupci firem. Ukážu vám, kde to najdete.
Můžete si prohlédnout analýzu příspěvků pro svůj obsah (včetně krátkých příspěvků, obrázků, videí, událostí, hlasování a článků), abyste získali přehled o jejich dopadu na okruh uživatelů LinkedIn.
Můžete mít základní účet zdarma a uvidíte tento graf. Je na osobním profilu v sekci Statistiky, oddíl Zobrazení příspěvku. Pod tlačítkem Posledních 7 dnů si můžete nastavit statistiku až na rok. Tlačítkem Zobrazení můžete překliknout na Aktivity.
Na stejné stránce najdete pod grafem velice důležité ukazatele. Demografické údaje nejčastější uživatelské aktivity. Toto by mělo být místo, které pravidelně kontrolujete. Tady je skutečná zpětná vazba, jestli Váš profil navštěvují lidé, na které se v příspěvcích zaměřujete. Pod tlačítkem Pracovní pozice můžete dále najít: Lokality, Obory, Služební věk, Velikost společnosti a Společnosti.
Úkol k obsahu:
Podívejte se na svůj SSI a zapište si ho do diáře. Po dvou měsících zkuste znovu.
Projděte si část statistiky na svém osobním profilu a podívejte se, co se všechno můžete dovědět o dosahu vašich příspěvků.
Kdo vás programem provází?
Jmenuji se Helena Hájková,
Jsem virtuální asistentka s vášní pro LinkedIn. Pomáhám podnikatelům zorientovat se v on-line prostoru a provázím je začátky na profesní sociální síti LinkedIn. Podporuju ty, kteří hledají nové způsoby, jak se prosadit a najít klienty v linkedinovém prostředí. Propojuji zkušenost z mnohaleté správy profilů na Facebooku a denní praxi na LinkedIn. Spolupráci se mnou oceňují především ti, kteří hledají efektivitu, jednoduchost, rychlý start, nadhled a praktické zkušenosti.
—
Vystudovala jsem sociální pedagogiku a zajímá mě propojení různých oborů. Dlouhodobě se věnuji správě sociálních sítí. Více než osm let Facebooku, poslední dva roky síti LinkedIn.
Ve skupině na LinkedIn se ptejte až do konce října na vše, co potřebujete.
Těším se na barevný podzimní restart! Helena
PROGRAM:
Pondělí: Strategie, protože když nevíte, kdo jste a koho hledáte, můžete se na Li brzy ztratit.
Úterý: Osobní profil, protože je vaší byznysovou vizitkou a vy ho chcete mít co nejlepší.
Středa: Navazování kontaktů, protože bez sítě kontaktů se o vás nikdo nedozví.
Čtvrtek: Obsah, protože komunikací se buduje důvěra a ten, kdo vám věří, si od vás koupí.
Pátek: Hodnocení, protože existují mechanismy, které vám pomohou – statistika, algoritmus, Social Selling Index.