„Nesmí se podcenit sebemenší detail,“ říká Jan Herka, spoluzakladatel startupu/rodinné nábytkářské firmy Wuders z Hodonína. Ve dvaceti letech založil firmu s dvojčetem Dominikem a starším bratrem Václavem. Wuders ručně tvoří nábytek z masivu a oceli.
Náš rozhovor začínáme tématem vlčího ringu a vymezování rolí v rodinném podniku. Jan je nejmladším hostem našeho projektu, má 25 let. Poslechněte si názory, zkušenosti a postřehy mladého, ale ne začínajícího podnikatele.
“U nás se práce nebojíme.” Jan Herka
Původně bratři vyráběli nábytek na zakázku. Jan vypráví o tom, proč od tohoto konceptu upustili.
„Děláme to, co vydrží, ne konzumní nábytek na dva roky.“
Proč při výrobě nepoužívají dřevotřísku ani lamino?
Jaké má výhody masiv?
Kteří zákazníci jsou největší perfekcionisté?
Jak získávají zpětnou vazbu.
Proč zavedli ve firmě společné snídaně?
Jak stanovují firemní komunikaci a kde jsou hranice demokracie ve firmě?
Jak se správně nastavuje zrcadlo pro zpětnou vazbu?
„Zrcadlo pro zpětnou vazbu se špatně nastavuje, když roste firma rychle.“
Víte, co je lakmusovým papírkem, který ukazuje, jestli je firma ztmelená?
Jsou vhodná striktní pravidla pro fungování provozu?
Jaká je fluktuace v jejich tým téměř padesátky lidí?
„Marketing jsme měli od začátku postavený jako hodně důležitý.“
Dá se marketing naučit už v dětství?
Jak pracují Wuders se značkou, hodnotami a brand vizuálem?
Jaké hodnoty jsou součástí brandu firmy?
V červnu 2021 zasáhly Jendovu rodnou obec povodně a o pár dní později přišlo tornádo, které se firmě vyhnulo o 200 metrů. Firma tehdy věnovala nábytek v hodnotě milionu korun.
„Chceme lidem pomáhat, chceme být firma s charakterem.“
Ke sledování nebo poslechu rozhovoru zve Pavel Klein