Jaký je rozdíl mezi Ford Mustang a Ferrari California?

Můžeme kouknout na desítky testů, ale není nic lepšího, než mít možnost si obojí vyzkoušet.

Jedním z rozdílů je kategorie. Ferrari je jiná třída a samozřejmě i cenová. Mustang je zadokolka, typický americký železo s fofrklackem. Ferrari je na sebe výrazně opatrnější. ESP toho moc nedovolí, dá se nastavit, ale i když je nejméně citlivé, je auto na sebe velmi opatrné. Mustang občas dovolí švihnout zadkem i v režimu „Normál”. O to je zábavnější.

Rozdíl je i ve strmosti řízení. Na dráze, na které jsem obě auta zkoušel, to bylo výrazně poznat. Strmé řízení Ferrari je pro dráhu mnohem příjemnější. Mustang nemá řízení tak strmé, člověk se tam víc namotá volantem.

Na fotkách je vidět, jak funguje podvozek. 
V zatáčkách je u Mustanga nádherně vidět, jak neklekne na vnější přední kolo až tolik jako Ferrari. Ferrari se předkem zaboří, a to bylo rozhodně při menší rychlosti než u Mustanga. Ferrari bylo limitováno pneumatikami, které byly příšerné. Jejich grip byl moc špatný. Auto nejelo na hraně svých možností, ale na hraně možností pneumatik. Při výrazně nižší rychlosti než Mustang. Je to vidět u záběrů zepředu i zezadu. Ferrari se tak neopře do zatáčky jako Mustang. Pneumatiky na Mustanga jsou s výrazně lepším a výraznějším gripem.

Také je vidět odlehčení vnitřních kol v zatáčce. Není problém zatáčky katovat. Bohužel na tomto okruhu jsem měl katování zakázáno, abych neponičil obrubníky, ale když se člověk pořádně koukne, tak vidí v zatáčce odlehčená vnitřní kola. Většina váhy jde na přední kola, proto důraz na kvalitní sportovní pneumatiky. Těsně před zatáčkou brzdou přenést váhu na předek, aby se pneumatiky zakously a ochotněji šly do nájezdu. Povolit brzdy a ihned na plyn, ale ne jako skočit na rýč. Jemně, na hranici adheze. Ideální průjezd zatáčky je jedním obloukem a pod plynem. Mustangovi naložit až je ve výjezdu srovnaný. Ferrari si to přechroustá samo a malé chyby toleruje.

Jízdní výkony nebudu porovnávat, na této dráze se toho moc porovnat nedalo. Obě auta na rovině těsně před degresivním bržděním na konci cílové roviny jela zhruba 130 km/hod. U Ferrari jsem musel brzdný bod posunout na dříve právě kvůli zmíněným pneumatikám.

Nejzásadnější rozdíl je v tom, že Mustang je můj a Ferrari jsem jen testoval.

Píšu jen o svých dojmech a ne recenzi s hodnocením lepší/horší. Od toho jsou mnohem povolanější. Z mého pohledu je Mustang zábavnější pro vyježděné řidiče. Rád trestá. Mě takto vytrestal na okruhu v Sosnové, než jsem se s ním sžil. Ferrari je skvělé auto s precizním zpracováním, odpouští více chyb. Jen já prostě mám raději syrovost a mít maximum ve svých rukou. To, že jsme s manuálem na okruhu pomalejší, nevadí. To, že mně nesedí automatický meziplyn jsem si zvyknul. Stále při podřazování dávám ještě svůj s povolenou spojkou. Už předchozí generace Mustanga, kterého jsem měl, zbořila mýtus, že je to auto, které umí jezdit jen rovně. Zatáčky umí, když se to umí.
Pavel
#vikendovyklein